Γεραπετρίτης: Αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργήσει πλήρως η τηλεδιοίκηση στα τρένα

Στην Επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής μίλησε ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης για την τραγωδία στα Τέμπη και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ο κ. Γεραπετρίτης ξεκινώντας την τοποθέτησή του είπε ότι θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών να υπάρξει πολιτική αντιπαράθεση. Ξεκαθάρισε, δε, ότι η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους σε όλα τα επίπεδα και δεν θα μείνει καμία σκιά.

Διαφήμιση

Όπως επεσήμανε σε έναν μήνα από τώρα θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο ο ΟΣΕ.

Σχετικά με τις συμβάσεις και το σύστημα τηλεδιοίκησης ο υπουργός τόνισε ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2023 και μάλιστα για το βόρειο κομμάτι θα είναι έτοιμο έως τέλος Ιουνίου, ενώ για το νότιο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι «ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο σημείο. Ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα αυτό δεν συνέβη. Έγινε χειροκίνητα. Τοποθετήθηκαν λάθος τα κλειδιά και δεν υπήρξε μετέπειτα παρακολούθηση του πίνακα αλλά επίσης δεν υπήρξε και καμία ενημέρωση από την αμαξοστοιχία ότι μπαίνει σε άλλη γραμμή».

Παράλληλα, σημείωσε πως «κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη. Είναι χρέος μας να τα αναδείξουμε. Υπήρξε ανάληψη ευθύνης. Μια συγγνώμη δεν υποκαθιστά το αδιανόητο που συνέβη αλλά είναι μια ελάχιστη υποχρέωση» και ανέφερε ότι «ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο μαζικών καταστροφών για να συντονιστούν όλες οι κρατικές δομές».

Επίσης, τόνισε ότι θα επαναξιολογηθεί το σύστημα εκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ. «Να επισημάνω ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται για τις κρίσιμες θέσεις πρωτίστως σταθμαρχών είναι εγκεκριμένo από την ΡΑΣ και περιλαμβάνει 712 ώρες άσκησης, 6,5 μήνες 6 ημέρες και 7 ώρες ανά ημέρα. Θεωρία και εκπαίδευση στο πεδίο και εξεταστικό στάδιο», είπε.

«Αν λειτουργούσε το σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης θα είχαμε περισσότερες δικλείδες ασφαλείας»
Αναφερόμενος σε άλλες χώρες οι οποίες έχουν πλήρες δίκτυο ηλεκτρονικής παρακολούθησης των τρένων, ο υπουργός είπε πως αν λειτουργούσε και στη χώρα μας «θα είχαμε περισσότερες δικλείδες ασφαλείας και μπορεί να είχαμε αποφύγει αυτό που συνέβη».

«Σήμερα μόνο 3 χώρες της ΕΕ έχουν τέτοιο ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης. Δυστυχώς το αποκτούμε με καθυστέρηση. Η αρχική σύμβαση έχει πάρει πολλές παρατάσεις. Η πρώτη προθεσμία ήταν να ολοκληρωθεί 2016. Είχε ολοκληρωθεί ένα μικρό μέρος των παραδοτέων», τόνισε.

Τέλος, σημείωσε πως «μέχρι το Σεπτέμβριο που θα παραδοθεί όλο το έργο θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού στα κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων για διασφάλιση της παρακολούθησής τους , μείωση ταχύτητας συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση διαδικασιών προσλήψεων, αύξηση μηχανοδηγών και συνοδών μελών , αστυνόμευση δικτύου για κλοπές και δολιοφθορές. Θα γίνει κακούργημα όχι μόνο η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αλλά και η κλεπταποδοχή».