Γιαννιτσά: Ένας χάρτης γεμάτος αστοχίες, λάθη και προβλήματα μέσα από τα μάτια μαθητών Λυκείου

To θέμα έρχεται από τα Γιαννιτσά, όπου οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ αφιέρωσαν χρόνο για να φτιάξουν κάτι που θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν από τις αρμόδιες αρχές…

Η διέλευση για τους οδηγούς απαγορεύεται αλλά οι διερχόμενοι δεν το γνωρίζουν, όχι γιατί δεν κατέχουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, άλλα επειδή η πινακίδα με τη σήμανση είναι ανάμεσα σε θάμνους και καλά κρυμμένη μέσα στην πυκνή βλάστηση. Πιο πέρα, μια μεγάλη λακκούβα παραμένει ανοιχτή αποτελώντας κίνδυνο για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και πεζούς. Αυτά και πολλά ακόμη… κακώς κείμενα εντόπισαν μαθητές από το 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών και έφτιαξαν έναν ψηφιακό χάρτη, «καρφιτσώνοντας» πάνω του τα προβλήματα.

Διαφήμιση

«Φτιάξαμε έναν ψηφιακό χάρτη όπου μπορεί ο καθένας να μπει και να δει μέσω ενός λινκ και πατώντας πάνω σε κάποιες “πινέζες”, τα σφάλματα της πόλης που αποτελούν επικίνδυνα σημεία για πεζούς και οδηγούς. Έχουμε συμπεριλάβει και κάποιους ανεκμετάλλευτους χώρους, ανύπαρκτα πεζοδρόμια κτλ», εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο μαθητής της Β’ λυκείου Γιώργος Ιακωβίδης.

Η προσπάθεια της 12μελους ομάδας ξεκίνησε μέσω ενός ευρωπαϊκού προγράμματος του σχολείου, στο οποίο συμμετέχουν πολλές πόλεις και χάρη στην άψογη συνεργασία των παιδιών στήθηκε ένας χάρτης …προβλημάτων, με στόχο την ανάδειξη κι επίλυσή τους.

Ο χάρτης ονομάζεται «Καλά δεν είδες την πινακίδα;». Κι όμως! Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν φταίει ο διερχόμενος οδηγός, αλλά η ορατότητα της σήμανσης που θυμίζει …κυνήγι θησαυρού.

«Έγινε η πρόταση από τον δήμο καθώς είχαμε συνεργαστεί και πέρυσι και μετά από συζητήσεις καταλήξαμε στην ιδέα για τον διαδραστικό χάρτη. Ήταν κάτι που άρεσε σε όλους και τους τελευταίους έξι μήνες έγινε όλη η δουλειά πάνω σε ένα ελεύθερο λογισμικό. Ήταν αλληλεπιδραστικό όλο το εγχείρημα και αυτό ήταν που ενθουσίασε και τους μαθητές», επισημαίνει, από την πλευρά της, η καθηγήτρια αγγλικών Θεοδώρα Γραμματικού, που ήταν η συντονίστρια του προγράμματος και μαζί με τη φιλόλογο Μαρία Αθανασίου δούλεψαν με μεράκι και αγάπη μαζί με τα παιδιά.

Τα δραστήρια λυκειόπαιδα έχουν εξελίξει τον χάρτη και τώρα υπάρχει η δυνατότητα να ανανεώνεται συνέχεια και να προστίθενται νέα στοιχεία. Επιπλέον οι …ρεπόρτερς των Γιαννιτσών επισκέπτονται κάποια από τα σημεία – παγίδες και τα φωτογραφίζουν, ώστε να παρουσιάσουν στον κόσμο το πριν και το μετά, τη διόρθωση του λάθους ή της αστοχίας μετά την παρέμβαση των αρμοδίων. Μάλιστα, η λεζάντα στις εικόνες με τα κακώς κείμενα είναι εκτός από τα ελληνικά και στα αγγλικά.