Με επιτυχία και υψηλή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το 2 ο Συνέδριο
Ψηφιακού Εγγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής
Γ. Πατούλης: « Με καινοτόμα εργαλεία επενδύουμε στην αναβάθμιση
των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών και κυρίως των παιδιών μας, με
στόχο να αποκτήσουν εφόδια, να μείνουν και να προσφέρουν στην
πατρίδα μας»
Παρουσία πολλών γονέων, παιδιών, Δημάρχων, Αντιδημάρχων και πλήθους
κόσμου, πραγματοποιήθηκε σήμερα με επιτυχία το 2 ο Συνέδριο Ψηφιακού
Εγγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο του έργου
«Δράσεις Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Ψηφιακού Εγγραμματισμού».
Παράλληλα στο περιθώριο των εργασιών του Συνεδρίου το οποίο
πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο, απονεμήθηκαν οι βεβαιώσεις
παρακολούθησης για τη Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο» από τον
Περιφερειάρχη Αττικής σε μαθητές, καθώς και αναμνηστικά δώρα σε
όλους τους παρευρισκόμενους συνέδρους.
Επισημαίνεται πως φέτος πραγματοποιήθηκε για δεύτερη φορά και με μεγάλη
επιτυχία η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο» μετά την πρώτη πιλοτική της
διοργάνωση το 2020. Διοργανώθηκε από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης
Αττικής, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Κέντρο Καινοτομίας
Περιφέρειας Αττικής», χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠ Αττική 2014-2020, ήταν
εντελώς δωρεάν για τους συμμετέχοντες και αφορούσε στη διεξαγωγή
μαθημάτων για τους μαθητές Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων της
Περιφέρειας Αττικής με τη μορφή διαλέξεων, σεμιναρίων και εργαστηρίων σε
χώρους Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ερευνητικών Ιδρυμάτων της
Περιφέρειας. Αξίζει να σημειωθεί πως την τρέχουσα περίοδο της Δράσης
(Μάρτιος – Μάιος 2023) συμμετείχαν 200 μαθητές Δημοτικών σχολείων
και 200 Γυμνασίων της Περιφέρειας.
Το συνέδριο χαιρέτησαν με σύντομες ομιλίες ο κ. Σωτήρης
Νικολαρόπουλος, Διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης
Αττικής και ο κ. Δημήτρης Δρόσης, Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας
Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Αττικής.
Παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής Γ.
Δημόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Γ. Βλάχος, ο
Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Χ. Αλεξανδράτος, ο Δήμαρχος Αγ.
Παρασκευής Β. Ζορμπάς, οι υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι με
την παράταξη «Νέα Αρχή για την Αττική» Χ. Γαλανοπούλου και Α.
Τρανούλη, Αντιδήμαρχοι των Δήμων Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης,
Αλίμου, Ν. Σμύρνης, Ν. Ιωνίας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πεύκης-
Λυκόβρυσης και άλλοι.
Γ. Πατούλης: «Θέλουμε οι πολίτες να κινούνται με αυτοπεποίθηση στον
ψηφιακό κόσμο»
Τις εργασίες του 2 ου Συνεδρίου Ψηφιακού Εγγραμματισμού χαιρέτησε ο
Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γεώργιος Πατούλης, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Η Περιφέρεια Αττικής, πρωτοπορεί τόσο με την πολύ επιτυχημένη δράση
«Παιδικό Πανεπιστήμιο», όσο και σε συνεργασία με τους Δήμους για τις
προκλήσεις του διαδικτύου, καταπολεμώντας έτσι τον ψηφιακό
αναλφαβητισμό. Έτσι στοχεύουμε να άρουμε το κενό ενημέρωσης στις
κοινωνικές ομάδες που εμφανίζουν στέρηση στις ψηφιακές δεξιότητες,
να επιμορφώσουμε πολίτες που διαθέτουν βασικές δεξιότητες και
θέλουν να αναπτύξουν κριτικές ικανότητες στο διαδίκτυο και τέλος να
ενδυναμώσουμε τις/τους εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις εστίες
ψηφιακής παιδείας στα σχολεία».
Στη συνέχεια ο κ. Πατούλης υπογράμμισε πως η Περιφέρεια από την πρώτη
στιγμή υποστήριξε και συνεχίζει να υποστηρίζει με θέρμη τον ψηφιακό
εγγραμματισμό γιατί θεωρεί ότι ο ψηφιακός εγγραμματισμός είναι πολύ
σημαντικός στο σημερινό ολοένα και πιο ψηφιοποιημένο κόσμο, με το
ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο των μέσων ενημέρωσης και της
πληροφόρησης, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό διαδικτυακών πηγών
πληροφόρησης.
«Θέλουμε οι πολίτες να κινούνται με αυτοπεποίθηση στον ψηφιακό
κόσμο και να είναι ενημερωμένοι. Έτσι λοιπόν από το 2021, για να
διασφαλιστεί η αποτελεσματική ανάπτυξη του ψηφιακού
εγγραμματισμού και η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης,
υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς περαιτέρω με
σεμινάρια και πρακτικά παραδείγματα. Τα σεμινάρια (διαδικτυακά ή με
φυσική παρουσία στους Δήμους) υλοποιούνται προς όλες και όλους χωρίς
εξειδικευμένες γνώσεις ψηφιακής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα, ποσοτικά
και ποιοτικά ως σήμερα μας ικανοποιούν ιδιαίτερα και αναμένουμε:
Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση του κοινού και γνώσεις σχετικά με την
παραπληροφόρηση
ευρύτερη κατανόηση του ψηφιακού εγγραμματισμού, λαμβάνοντας
υπόψη και τον παράγοντα της Τεχνητής Νοημοσύνης
υπεύθυνη και ασφαλής χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών
Επιπρόσθετα δρούμε συμπληρωματικά με δράσεις με άλλα έργα που
χρηματοδοτούνται από πόρους των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων του
Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014 -2020» και ειδικότερα την
Επιτελική Δομή Social Network Αττική και το Κέντρο Καινοτομίας Περιφέρειας
Αττικής (ΚΕΚΠΑ)», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας αναφέρθηκε στη Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο» η οποία, όπως
τόνισε, στοχεύει στην επαφή των μαθητών με τις Επιστήμες, την Έρευνα και
την Καινοτομία. «Η ενθουσιώδης συμμετοχή των μαθητών, η θερμή
ανταπόκριση και τα επαινετικά σχόλια των γονέων μας δίνουν δύναμη
για τη συνέχεια και δικαιώνουν την επιμονή μας σε στοχευμένες
δράσεις και πρωτοβουλίες όπως το «Παιδικό Πανεπιστήμιο», που
στηρίζουν τις νέες γενιές και επενδύουν στη γνώση και την καινοτομία»,
σημείωσε.
Μεταξύ των βασικών εισηγητών του Συνεδρίου ήταν η κ. Αγγελική
Ρουμελιώτου, Επιμελήτρια Ανηλίκων – Κοινωνική Λειτουργός προσεγίζοντας
το θέμα "Το δικαίωμα των παιδιών να μεγαλώνουν με (ψηφιακή)
ασφάλεια". Υπάρχουν κανόνες στη σχέση των παιδιών με το διαδίκτυο;
εξηγώντας στους συνέδρους και κατ΄επέκταση σε καθε γονιό που σκέφτεται
πώς να αντιμετωπίσει το παιδί του όταν αυτό «κολλάει» στο Διαδίκτυο.
Επίσης, ο κ. Πέτρος Ποδάρας, Συντονιστής Κέντρου Καινοτομίας
Περιφέρειας Αττικής ανέλυσε τη δεύτερη φάση του Παιδικού Πανεπιστημίου
και ο Στέλιος Γκέκας, Υπεύθυνος Social Network Αττικής, μίλησε για τις
δράσεις εκπαίδευσης σε στελέχη της δημόσιας διοίκησης, το trafficking,
Δημόσια Υγεία και φιλοσοφική διαχείριση του στρες.
Για την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο, τις Σύγχρονες Τάσεις & Προκλήσεις
μίλησε ο κ. Γεώργιος Νάκος Ειδικών Καθηκόντων Ψυχολόγος από τη
Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Τέλος, ο κ. Άρης Λούβρης
έκανε απολογισμό της δράσης Ψηφιακού Εγγραμματισμού στην Περιφέρεια
Αττικής με παράλληλη εισαγωγή για την τεχνητή νοημοσύνη και πώς
επηρεάζει την καθημερινότητά μας.