Η μετατροπή του Μεσσηνιακού Κόλπου σε ζώνη απόλυτης εθνικής κυριαρχίας μετά την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια εμποδίζει τη μεταφόρτωση πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο (Ship To Ship/STS) ενώ στα διεθνή ύδατα του Λακωνικού υπάρχει αδιαχώρητό από δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Ουσιαστικά ο Μεσσηνιακός Κόλπος σώθηκε από τις επικίνδυνες μεταφορτώσεις πετρελαίου, που έχουν αυξηθεί μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ ο Λακωνικός παραμένει εκτεθειμένος σε κινδύνους εξαιτίας των μεταφορτώσεων που γίνονται σε διεθνή ύδατα 6 μίλια μακριά από τις ακτές.
Σύμφωνα μάλιστα με ρεπορτάζ της “Εφημερίδας των Συντακτών” «Πρόκειται για τάνκερ υπό διάφορες σημαίες (Χονγκ Κονγκ, Λιβερίας, Νησιών Κέιμαν κ.ά.), με ελληνικό ενδιαφέρον τα περισσότερα, που έχουν ξεκινήσει από ρωσικά και τουρκικά λιμάνια ή από τον Περσικό Κόλπο και φυσικά από Ελλάδα, όπως καταγράψαμε από τις ειδικές εφαρμογές που παρακολουθούν πορείες πλοίων και φορτία. Μάλιστα συνεργείο του κρατικού γερμανικού τηλεοπτικού καναλιού ZDF κατέγραψε σε βίντεο την περασμένη εβδομάδα μεταφορτώσεις και από τάνκερ της ρωσικής κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας SCF.
Είναι κοινό μυστικό μεταξύ των αναλυτών της μεγαλύτερης εταιρείας ασφάλισης πλοίων Lloyds ότι σε μεγάλο μέρος των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, η προέλευση μασκάρεται στα μέρη μας (σε διεθνή ύδατα), επιτρέποντας σε τάνκερ κάθε σημαίας να καλύπτονται ασφαλιστικά και να μην επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές ισορροπίες.
Φυσικά, η μεταφόρτωση αργού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο (ShipToShip/STS) σε διεθνή ύδατα είναι παλιά πρακτική και πολλές ελληνικές ή κυπριακές εταιρείες ειδικεύονται στην παροχή υπηρεσιών logistics, προσωπικού, ρυμουλκών και ειδικών μπαλονιών ασφαλείας”
Χθες το μεσημέρι μετρήσαμε στο Λακωνικό Κόλπο 16 δεξαμενόπλοια ενώ την ίδια ώρα στο Μεσσηνιακό ήταν μόνο ένα σταθμευμένο.
πηγή : eleftheriaonline.gr