Πατούλης: «Στόχος, η ανάπτυξη της κοινωνικής ενσυναίσθησης χωρίς διαχωρισμούς»

Πατούλης: «Στόχος, η ανάπτυξη της κοινωνικής ενσυναίσθησης χωρίς διαχωρισμούς»

Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των σχολείων από όλη την Περιφέρεια Αττικής για την συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω», με την στήριξη της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, καθώς και την καθοριστική συμβολή του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Χ. Ρώμα, ο οποίος εισηγήθηκε την υλοποίησή του.

Διαφήμιση

Η συγκεκριμένη δράση, μετά τη θερμή υποστήριξη του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη και τις συντονισμένες ενέργειες του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Χ. Ρώμα, από τις αρχές του έτους έχει εντατικοποιηθεί. Το πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται καθημερινά απευθύνεται σε μαθητές σχολείων όλης της Αττικής.

Στο πρόγραμμα, μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί 65 σχολεία από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Στόχος του είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις ειδικές δεξιότητες των παιδιών με οπτική αναπηρία και η εξάλειψη του φαινομένου της ρατσιστικής αντιμετώπισης. Η υλοποίηση του γίνεται με την φροντίδα της ομάδας τυφλών ξεναγών της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης Black Light .

 

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, αναφερόμενος στην υλοποίηση του προγράμματος, ευχαρίστησε τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού κ. Ρώμα για την στήριξη αλλά και την πίστη του στη συγκεκριμένη δράση, επισημαίνοντας:

«Σε μια κοινωνία, όπου τα φαινόμενα ρατσιτσικής συμπεριφοράς και bullying, απειλούν να γίνουν ένα καθημερινό φαινόμενο μεταξύ παιδιών σε ευαίσθητες ηλικίες, η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει και επενδύει σε μια κοινωνία που με ενσυναίσθηση και εμπεδωμένες τις αξίες της ισότητας και της δικαιοσύνης, αποδέχεται τις ιδιαίτερες αρετές και δεξιότητες των ατόμων με αναπηρία, ανακαλύπτοντας παράλληλα πτυχές της καθημερινότητας ενός τυφλού ανθρώπου».

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού Χ. Ρώμας επισημαίνει:

«Με την στήριξη του Περιφερειάρχη μας, ο οποίος από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε την πρότασή μου για την σταθερή και διευρυμένη παρουσία του προγράμματος σε όλα τα σχολεία της Αττικής μας, υλοποιούμε μια δράση ουσίας, καθώς μέσα από μια διαδικασία βιωματικής εμπειρίας, όλοι
μπορούμε να αντιληφθούμε τις δυσκολίες και τις λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων με οπτική αναπηρία. Συνεχίζουμε το έργο μας, για μια κοινωνία με ενσυναίσθηση, αγάπη για το συνάνθρωπο, ίσα δικαιώματα, χωρίς αποκλεισμούς και φοβίες».

Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου, ενώ στα τέλη Ιουνίου θα διεξαχθεί εκδήλωση βιωματικού χαρακτήρα διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος, κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα κληθούν να ζήσουν την βιωματική εμπειρία στην οποία συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες.

Τι είναι και ποιους αφορά η δράση «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω»

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελείται από πολυαισθητηριακά εργαστήρια και αφορά στην εξοικείωση των μαθητών με την οπτική αναπηρία/τυφλότητα. Πρόκειται για δράση που επιμελείται η κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση ομάδας τυφλών ξεναγών Black Light.

Με επισκέψεις στον χώρο των σχολείων μέσα από βιωματικές και διδακτικές δράσεις, στόχος είναι η ενημέρωση των μαθητών για την αναπηρία της όρασης και τους τυφλούς ανθρώπους, ώστε να βελτιώσουν την ενσυναίσθησή τους και να καλλιεργήσουν την ενεργητικότητα και την δημιουργικότητα τους αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την έννοια της αλληλεγγύης και την κριτική τους σκέψη. Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα παιδιά θα μπορέσουν να κατανοήσουν απόλυτα ποιές είναι οι λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία, εφόδιο απαραίτητο για τους μελλοντικούς ενήλικες μιας κοινωνίας που πρέπει να αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες ισότιμα και συμπεριληπτικά.

Περιγραφή του προγράμματος:

Σε αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, (ή στην εκάστοτε τάξη) τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να συμμετάσχουν στα εξής:

● Παιχνίδι γνωριμίας από εμψυχωτές της Black Light
● Βασικές έννοιες. Πως αναγνωρίζουμε ένα τυφλό άτομο στο δρόμο, τί είναι και σε τί χρειάζεται ο σκύλος οδηγός
● Γνωριμία με τη γραφή Braille. Τα παιδιά μαθαίνουν την σπουδαιότητά της για τα τυφλά παιδιά, έρχονται σε επαφή με βιβλία που χρησιμοποιούν τυφλοί μαθητές και μαθαίνουν πώς να γράφουν τα ίδια, μικρές – απλές λέξεις
● Παιχνίδι με τις τέσσερις αισθήσεις. Ανάλογα με την ηλικία τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλήσουν για το ποιές είναι οι 5 αισθήσεις και ποιά θεωρούν ως πιο σημαντική
● Συνοδεία ενός τυφλού ατόμου. Οι μαθητές μαθαίνουν με τη βοήθεια ενός τυφλού ατόμου τί να κάνουν όταν συναντήσουν κάποιον/α που δεν βλέπει στο δρόμο, πώς χρησιμοποιείται σωστά το λευκό μπαστούνι, πώς είναι η κίνηση στους δρόμους για τα άτομα με αναπηρία όρασης και τί προκλήσεις αντιμετωπίζουν
● Ελεύθερη συζήτηση/ερωτήσεις/ζωγραφική. Ανάλογα με την ηλικία τους τα παιδιά καλούνται να απευθύνουν ερωτήσεις στους τυφλούς εισηγητές και αν θέλουν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικά με την εμπειρία που βίωσαν.