Συμμορία έκλεβε αυτοκίνητα από περιοχές της Αττικής – 8 συλλήψεις

Από το Τμήμα Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, εξαρθρώθηκε συμμορία τα μέλη της οποίας έκαναν κλοπές αυτοκινήτων σε διάφορες περιοχές της Αττικής.

Ειδικότερα, σε οργανωμένη επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε χθες (26/5) το πρωί στην Αττική συνελήφθησαν 8 Ελληνες, ηλικίας 22, 23, 24, 24, 26, 33, 35 και 65 ετών, μέλη της οργάνωσης. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωσης, διακεκριμένες κλοπές, πλαστογραφία και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων, περί ναρκωτικών, περί πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και για την προστασία του περιβάλλοντος.

Διαφήμιση

Από την έρευνα του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας, διαπιστώθηκε ότι οι παραπάνω συλληφθέντες είχαν συστήσει  συμμορία που έκανε κατ’ επάγγελμα κλοπές αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας, που παρουσίαζαν μεγάλη εμπορική ζήτηση.

Σχετικά με τον τρόπο δράσης διαπιστώθηκε ότι ο αρχηγός της οργάνωσης είχε ήδη αναπτύξει το δίκτυο μέσα από το οποίο διέθετε ανταλλακτικά και εξαρτήματα από κλεμμένα αυτοκίνητα, τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια.

Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης είχαν αναπτύξει δίκτυο σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη, απ’ όπου αγόραζαν οχήματα με σοβαρές υλικές ζημιές, σε τιμές πάρα πολύ χαμηλές, από τα οποία χρησιμοποιούσαν μόνο τα έγγραφά τους προκειμένου να τα ταξινομήσουν στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια αφαιρούσαν οχήματα ίδιου τύπου, μοντέλου και χρώματος και πλαστογραφούσαν τους χαρακτηριστικούς αριθμούς των κλεμμένων οχημάτων στην θέση των αντίστοιχων από τα αυτοκίνητα που είχαν εισαγάγει από το εξωτερικό και είχαν ταξινομήσει στην Ελλάδα. Για την ταξινόμηση των οχημάτων χρησιμοποιούσαν, είτε στοιχεία τρίτων προσώπων, είτε στοιχεία ατόμων από το φιλικό τους περιβάλλον. Στη συνέχεια, έβγαζαν τα πλαστογραφημένα αυτοκίνητα προς πώληση.

Τα μέλη της οργάνωσης προχωρούσαν σε κλοπές μόνο συγκεκριμένων αυτοκινήτων (μάρκα και μοντέλο) που κάλυπταν τις ανάγκες για εξαρτήματα και ανταλλακτικά, τις οποίες καθόριζε ο αρχηγός της οργάνωσης.

Αναζητούσαν αυτοκίνητα να αφαιρέσουν σε καθημερινή βάση, κινούμενοι σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, κυρίως τις βραδινές ώρες. Μόλις εντόπιζαν τα οχήματα «στόχους» που επιθυμούσαν να κλέψουν, προέβαιναν αμέσως στην πράξη. Σε περίπτωση που εντόπιζαν όχημα που τους ενδιέφερε και για κάποιο λόγο δεν μπορούσαν να το αφαιρέσουν, παρακολουθούσαν που το στάθμευαν οι ιδιοκτήτες του, ώστε να κλέψουν κάποια άλλη στιγμή.

Μετά μετέφεραν τα αυτοκίνητα που είχαν κλέψει σε περιοχές των δυτικών προαστίων όπως ο Ασπρόπυργος, τα ‘Ανω Λιόσια και το Μενίδι και τα στάθμευαν σε ασφαλή και απόμερα σημεία, ώστε να βεβαιωθούν πως στην περίπτωση που το όχημα διέθετε σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS tracker), τυχόν ανεύρεση του δεν θα οδηγούσε τις Αρχές στα ίχνη τους και τους χώρους που χρησιμοποιούν. Τέλος, περνούσαν από το σημείο που τα είχαν σταθμεύσει για να βεβαιωθούν ότι βρίσκονταν ακόμη εκεί δεν είχαν εντοπιστεί από τις αρχές ή από τον ιδιοκτήτη τους.

Αφού βεβαιώνονταν ότι το όχημα είναι «ασφαλές», το μετέφεραν, είτε στο συνεργείο – διαλυτήριο αυτοκινήτων του αρχηγού της οργάνωσης στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να αποσυναρμολογηθεί, είτε αυτούσιο μεταφέρονταν σε αυτόν που είχε «παραγγείλει» την κλοπή του.

Αναφορικά με το ρόλο κάθε μέλους στην οργάνωση, αρχηγός και αποκλειστικός ρυθμιστής της λειτουργίας της, ήταν ο 65χρονος, ο οποίος είχε τις περισσότερες γνώσεις στον τομέα του αυτοκινήτου και όπως προέκυψε ήταν ιδιοκτήτης μάντρας εμπορίας παλαιών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων.

Ήταν αυτός που δέχονταν τις παραγγελίες για ανταλλακτικά από διάφορους συνεργάτες του και στη συνέχεια έδινε την «παραγγελία» προς τα υπόλοιπα μέλη της συμμορία για να αφαιρέσουν συγκεκριμένου τύπου, μάρκας, μοντέλου και χρώματος αυτοκίνητα. Τέλος, ήταν αυτός που μετά την παραλαβή των κλεμμένων οχημάτων, αποφάσιζε που θα διατεθούν τα ανταλλακτικά και σε ποια τιμή, ενώ έδινε τα χρήματα που αντιστοιχούσαν στην συμμετοχή κάθε μέλους  της οργάνωσης.

Ο 26χρονος διέθετε και αυτός αυτοσχέδια μάντρα με ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

Οι υπόλοιποι συλληφθέντες αποτελούσαν το επιχειρησιακό σκέλος της οργάνωσης και με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά διέπρατταν τις κλοπές των αυτοκινήτων.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 12 έρευνες σε σπίτια, μία έρευνα σε αποθήκη-διαλυτήριο και 2 έρευνες σε επιχειρήσεις εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στις περιοχές των Αμπελοκήπων, Μεγάρων, ‘Ανω Λιοσίων, Αχαρνών, Ασπρόπυργου και στη Θεσσαλονίκη (από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης), κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:

– 17 αυτοκίνητα,

– 88 κινητήρες αυτοκινήτων

– 19 εγκέφαλοι αυτοκινήτων

– πλήθος εξαρτημάτων-ανταλλακτικών

– ηλεκτρονικός εξοπλισμός για την αφαίρεση οχημάτων

– πιστόλι

– taser

– αλεξίσφαιρο γιλέκο

– 16,5 γραμμάρια κάνναβης

– τα χρηματικά ποσά των 5.022 ευρώ και 340 δολαρίων Η.Π.Α.

Από την μέχρι στιγμής έρευνα εξιχνιάσθηκαν 18 περιπτώσεις κλοπές αυτοκινήτων, με το οικονομικό όφελος που έχουν αποκομίσει να ανέρχεται στο χρηματικό ποσό των 388.800 ευρώ.

Παράλληλα με τις αστυνομικές έρευνες, σε επιχείρηση εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, πραγματοποιήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της Δ.Ε.Δ.Η.Ε. για την διαπίστωση παραβάσεων σχετικών με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και διαπιστώθηκε κλοπή ρεύματος. Επιπλέον στον χώρο διενεργήθηκε έλεγχος από αστυνομικούς του Τμήματος Προστασίας Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και αρμόδιο κλιμάκιο του Τμήματος Ελέγχου, Μετρήσεων και Υδροοικονομίας Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, προς επιβολή σχετικών κυρώσεων.

Ακόμη 7 από τους συλληφθέντες έχουν κατηγορηθεί και κατά το παρελθόν για κλοπές, πλαστογραφίες και άλλα αδικήματα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ συνεχίζεται η έρευνα για την πλήρη εξακρίβωση της δραστηριότητας τους.