- Μαθαίνουμε πως ένα από τα κοινοπρακτικά σχήματα που ΔΕΝ διεκδίκησε παραχώρηση στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ το προηγούμενο διάστημα, αντιμετώπισε προβλήματα… ενδοεπικοινωνίας. Είτε πρόκειται για σπασμένο τηλέφωνο είτε για αμέλεια είτε για απόφαση της τελευταίας στιγμής πάντως σε ένα από τα σχήματα κάποιοι από τους εταίρους έβγαλαν εγγυητικές επιστολές και ετοίμασαν τους φακέλους στο βαθμό που τους αναλογούσε κι άλλοι αποφάσισαν το τελευταίο κυριολεκτικά εικοσιτετράωρο να μην κατέβουν. Και τώρα ακούγεται λίγη γκρίνια για τα έξοδα που έγιναν -από τους μεν και όχι από τους δε- χωρίς αντίκρισμα. Πιθανότατα να είναι υπερβολές της αγοράς. Ίσως όμως και να μην είναι, μια και στον περί ου ο λόγος διαγωνισμό υπήρξε έντονο παρασκήνιο.
- Ψιθυρίζεται πως το return on investment (ROI ή απλά απόδοση) που κατέγραψαν τα επενδυτικά κεφάλαια που εισήλθαν στον ξενοδοχειακό όμιλο Sani/ikos το 2015 και απoεπενδύουν τώρα μεταβιβάζοντας τα μερίδια τους στο κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο της Σιγκαπούρης είναι άξιο για το διεθνές hall of fame των fund managers: αν και, όπως καταλαβαίνετε, αυτές οι λεπτομέρειες δεν αποκαλύπτονται ποτέ, άνθρωποι που ισχυρίζονται πως έχουν στενή γνώση των λεπτομερειών μιλoύν για υπερ-πενταπλασιασμό των κεφαλαίων τους. Κάποιοι ωστόσο δεν εκπλήσσονται, αφού έχουν πλήρη εμπιστοσύνη στις ικανότητες και το όραμα του management και των ιδρυτών, αλλά και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού. Έτσι το deal μετατρέπεται και σε συμφωνία – διαφήμιση της ελληνικής τουριστικής αγοράς στους διεθνείς διαχειριστές κεφαλαίων.
- Η ολική ανάκαμψη του τουρισμού το περασμένο καλοκαίρι πάντως, βρήκε, ως ένα βαθμό, υποστελεχωμένα τα αεροδρόμια. Ως αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις διεθνώς (τα ελληνικά αεροδρόμια και οι αεροπορικές κατάφεραν, επιτυχώς, να διαχειριστούν την ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση) οι πολύωρες ουρές αναμονής υπήρξαν ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο. Να σημειώσουμε εδώ βεβαίως πως τα προβλήματα της στελέχωσης αφορούν κυρίως τις συνεργαζόμενες εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης και όχι της εταιρείας των αεροδρομίων αυτές καθαυτές. Εκεί άλλωστε «μπήκανε και τα γκολ» με τις βαλίτσες διεθνώς.
- Αλλά υπάρχουν ποιοτικές διαφορές μεταξύ αερομεταφορέων: Μία ακόμη παρενέργεια της μαζικής επιστροφής στο ταξίδι υπήρξε η απώλεια των αποσκευών τις οποίες, συχνά, οι κάτοχοί τους επιλέγουν να μην αναζητούν. Τι συμβαίνει στην περίπτωση των αποσκευών που δεν δηλώνονται ποτέ ως απολεσθείσες; Οι περισσότεροι αερομεταφορείς, παγκοσμίως, αφότου παρέλθει χρονικό διάστημα τριών μηνών, προχωρούν στην εκποίηση των αντικειμένων των αποσκευών που καταλήγουν στα αζήτητα. Στην Ελλάδα, η Aegean, υιοθετεί διαφορετική πρακτική. Αφότου παρέλθει, το προβλεπόμενο από το νόμο χρονικό διάστημα, μέρος του περιεχομένου των βαλιτσών -αφότου διαχωριστεί- δωρίζεται σε Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις και Ιδρύματα.
- Όπως αναφέρουν στη στήλη άνθρωποι που γνωρίζουν και δεν έχουν διαψευστεί ποτέ, η Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος είναι υποστελεχωμένη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι εάν επρόκειτο για κάποια άλλη δημόσια, ενδεχομένως και διακοσμητική, υπηρεσία, ίσως να μην μας ενδιέφερε και τόσο το ζήτημα. Εν προκειμένω όμως, ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Περιβάλλοντος είναι σημαντικός για την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων, καθότι από αυτήν περνούν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Για την ώρα στοιβάζονται μια και οι υπάλληλοι για να χρεωθούν τους φακέλους είναι απειροελάχιστοι.
- Τον επόμενο «γύρο» διαγωνισμών γύρω από την επένδυση στο Ελληνικό αναμένουν στην κατασκευαστική αγορά. Το σημαντικότερο έργο αφορά την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Vouliagmeni Mall, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός πρόκειται να προκηρυχθεί εντός του πρώτου δεκαημέρου του Νοεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσει εκείνος του πολυτελούς εμπορικού κέντρου στο παράκτιο μέτωπο, του Marina Galleria, το κόστος του οποίου υπολογίζεται σε περίπου 130 εκατ. ευρώ. Διαγωνισμός αναμένεται και για την πρώτη φάση διαμόρφωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου.
- Και μιας και ο λόγος για το Ελληνικό θα πρέπει να σημειώσουμε πως εσχάτως και ειδικά μετά από κάποια μεμονωμένα γεγονότα επικρατεί η αίσθηση πως κυοφορείται σαρωτική αύξηση του στελεχιακού δυναμικού που ασχολείται με τα project. Ας μην ξεχνάμε πως εκτός από εμπορικά κέντρα πρέπει να ετοιμαστούν και να προχωρήσουν μεταξύ πολλών άλλων και τα project των δύο ξενοδοχείων που θα αναπτυχθούν κοινοπρακτικά με την ΤΕΜΕΣ.
πηγή: moneyreview