Ξάνθη: Μαθητές έφτιαξαν πορτρέτο του Μίκη Θεοδωράκη 35 τετραγωνικών

Μαθητές από την Ξάνθη κατάφεραν και έφτιαξαν ένα πορτρέτο 35 τετραγωνικών μέτρων του Μίκη Θεοδωράκη και μαζί με ένα εμβληματικό τραγούδι του το παρουσίασαν σε ένα μοναδικό βίντεο.

Συγκεκριμένα, με ένα πορτρέτο 35 τετραγωνικών μέτρων τού Μίκη Θεοδωράκη κι ένα βίντεο με ένα εμβληματικό τραγούδι σε δική του μουσική, που δημιούργησαν σε σύμπραξη με τα παιδιά της Μουσικής Σχολής Μουσαδέ, μαθητές και μαθήτριες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ξάνθης αποτίουν τον δικό τους φόρο τιμής σε έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες, που έφυγε από τη ζωή σχεδόν δέκα μήνες πριν.

Διαφήμιση

Με υπομονή και μεράκι, οι μαθητές και μαθήτριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης ζωγράφισαν ένα ένα τα κομμάτια ενός παζλ 35 τετραγωνικών μέτρων με τη μορφή του Μίκη Θεοδωράκη, χρησιμοποιώντας τον χώρο του μεγάλου γυμναστηρίου του σχολείου τους προκειμένου να ολοκληρώσουν το φιλόδοξο σχέδιό τους. Παράλληλα, σε μια ξεχωριστή συνεργασία με τους ταλαντούχους μαθητές της Μουσικής Σχολής Μουσαδέ, όλων των ηλικιών και όλων των τάξεων, επέλεξαν και ηχογράφησαν το τραγούδι «Του Μικρού Βοριά» από την ποιητική συλλογή «Τα ρω του Έρωτα» του Οδυσσέα Ελύτη, όπως το μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης.

«Στόχος μας ήταν να ηχογραφήσουμε ένα τραγούδι αφιερωμένο στον σύνθετη που κάθε χρόνο τραγουδάμε στα σχολεία μας. Ταυτόχρονα, θέλαμε κάτι εντυπωσιακό να συνοδεύει το τραγούδι μας», αναφέρουν οι υπεύθυνοι καθηγητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης. «Η ζωή του Μίκη Θεοδωράκη ήταν συνυφασμένη με την πολιτική δράση και τους αγώνες για ελευθερία και δημοκρατία. Αποτελεί σύμβολο και παράδειγμα για τους μαθητές μας που αγωνίζονται καθημερινά για ένα καλύτερο αύριο. Το μήνυμα που θέλουν να δώσουν με αυτό το βίντεο είναι ένα: ο Οικουμενικός Έλληνας Μίκης Θεοδωράκης θα παραμείνει για πάντα ΑΘΑΝΑΤΟΣ στις καρδιές όλων μας», επισημαίνουν.

Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης είναι ένα σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα τελευταία χρόνια, κάνει μια μεγάλη προσπάθεια ώστε τα παιδιά αυτά να αποκτήσουν τη θέση που τούς αξίζει στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, να ενταχθούν στην τοπική κοινωνία και να μπορέσουν να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια και αυτονομία. Μέσα από εκδηλώσεις, δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, γίνεται προσπάθεια ώστε οι μαθητές του ξεχωριστού αυτού σχολείου να έχουν τη μέγιστη δυνατή ορατότητα και αποδοχή. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων εντάσσεται και η φετινή συνεργασία με τη Μουσική Σχολή Μουσαδέ του μουσικού Αντώνη Μουσαδέ, ένα πραγματικό εργαστήριο μουσικής, όπου μαθητές και καθηγητές αλληλεπιδρούν, μοιράζονται, μαθαίνουν διασκεδάζουν, γίνονται μια μεγάλη παρέα και ανακαλύπτουν μαζί την τέχνη της μουσικής.

Όπως εξάλλου τονίζει ο διευθυντής Κλεομένης Ψωμακέλης, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Γενισέας Ξάνθης, από την ίδρυσή του επιδιώκει πάντα κοινές δράσεις με μαθητές της γενικές εκπαίδευσης, που βοηθούν και τις δύο ομάδες των μαθητών. «Αφενός, οι μαθητές μας έρχονται σε επαφή με συνομήλικους τους, βελτιώνοντας έτσι τις κοινωνικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες επικοινωνίας. Αφετέρου, οι μαθητές της γενικής εκπαίδευσης μπορούν να δουν και να γνωρίσουν τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας στην καθημερινότητά τους, παιδιά που κατά κύριο λόγο συναναστρέφονται με άτομα από το οικογενειακό τους περιβάλλον.

Τέλος, η επαφή και η ενημέρωση των μαθητών της γενικής παιδείας βοηθά στη βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων και την αποδοχή του διαφορετικού έτσι ώστε τα παιδιά μας να μην νιώθουν απομονωμένα», επισημαίνει ο κ. Ψωμακέλης, ευχαριστώντας τη Μουσική Σχολή Μουσαδέ για τη συνεργασία.

Ενδεικτικό της μεγάλης χαράς και του ενθουσιασμού των παιδιών που συμμετείχαν στη δημιουργία του βίντεο -στην ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση που έγινε σε μικρές ομάδες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών εξαιτίας του κορονοϊού- είναι το γεγονός ότι έκαναν πρόβες ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.

«Η συνεργασία με τη Μουσική Σχολή Μουσαδέ ωφέλησε πολύ τα παιδιά. Ήταν μία από τις πρώτες εκπαιδευτικές επισκέψεις εν μέσω πανδημίας γιατί οι μαθήτριες και οι μαθητές μας δεν έβγαιναν σχεδόν ποτέ εκτός σχολικού πλαισίου. Όταν ανακοινώθηκε η επίσκεψή μας η χαρά τους ήταν έκδηλη. Είναι εντυπωσιακό πως τα παιδιά επιζητούν την επικοινωνία με κάθε ευκαιρία, αλλά και πόσο έντονα εισπράττουν την αγάπη και την αποδοχή από συνομηλίκους τους. Τέτοιες ενέργειες όχι μόνο προωθούν την αποδοχή και τη συμπερίληψη, αλλά και το αυτονόητο δικαίωμα κάθε παιδιού, με αναπηρία ή χωρίς, να συμμετέχει ανεμπόδιστα και ολοκληρωτικά σε κάθε πτυχή της ζωής», λέει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής μουσικής Γιώργος Καραγιάννης, που μαζί με τον συνάδελφό του Βάιο Χατζηπαπά Πλιόσκα είχαν την ιδέα, αλλά και την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση τόσο στο μουσικό κομμάτι όσο και στο σύνολο του αφιερώματος.